تور مسافرتی
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 18:39 ::  نويسنده : امیر


رستوران ها و غذاهای لارناکا

 


• Aztecas Mexican
• Black Turtle Tavern
• Cambanella Steak House
• French Rendez Vous
• K.F.C
• Krateon
• McDonalds
• Militzis Restaurant
• Monte Carlo
• Taipei Town


در لارناکا هر جور رستورانی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود؛ از کباب‌خانه‌های کوچک و بی‌زرق و برق گرفته تا رستوران‌های دریایی شیک و مجلل. مخصوصاً کنار ساحل‌ها که بروید، رستوران‌های شلوغی صف کشیده‌اند که توریست  پیدا می‌شود.

رستوران های لارناکا بسیار متنوع می باشند زیرا  از غذاخوری های گرانقیمت دریایی گرفته تا کباب خانه های ارزان و کافه های سبک بریتانیایی را شامل می شود.

غذاخوری های مناسب بسیاری در مسیرهای داخل شهری لارناکا موجودند اما در کل سعی کنید از رستوران ها و فست فودهای نام آشنا که معمولا جاذب توریست ها هستند دوری کنید چون معمولا غذای ویژه ای ارائه نمی دهند و نمی توانند خاطرۀ یک غذای عالی را به جا بگذارند.

رستوران های لارناکا معمولا شب هنگام فعالیت می کنند مگر اینکه خودشان زمان دیگری ارائه دهند. بنابراین می توانید در هر زمانی از شب از ساعت 7 به بعد به غذاخوری های قبرسی بروید و پس از میل غذا، مشروب های محلی قبرسی بنوشید، بویژه نوشیدنی الکلی قبرسی به نام Zivania.
 
رستوران دریایی واروشیوتیس
رستورانی دریایی‌ست با غذاهای خوش‌مزه و آشپزهای باسلیقه که هم غذاها و هم در و دیوار و چینش میزهایش، به آثار هنری می‌مانند.

کافه هنر ١٩٠٠
کافه‌رستورانی دو طبقه است با محیطی دوستانه که از در و دیوارش کتاب می‌بارد! از صبحانه تا شام هم سرو می‌کند و هم غذاهای گوشتی دارد و هم غذاهای گیاهی.

رستوران میلیتزیس
غذاهای قبرسی این رستوران، هم بین توریست‌ها محبوب‌اند و هم بین اهالی شهر. در این رستوران غذاهای سنتی خوش‌مزه‌ای سرو می‌شوند که اغلب‌شان هم تنوری هستند. کْلِفتیکو (گوشت بره‌ی تنوری) و تاوا (خوراک گوشت بره و گوشت گاو) از همین غذاهای لذیذند.
 

تعدادی رستوران ارزان قیمت در جادۀ Athinou در لارناکای مرکزی وجود دارد که منوهای ثابت و ساده ای دارند و معمولا در اوقات عادی نیازی به رزرو میز نمی باشد مگر در مواقع خاص.

سواحل لارناکا مملو است از میخانه ها، کافه ها و رستوران های غذای دریایی که معمولا مخصوص توریست هاست. اگر به دنبال غذاخوری سنتی قبرسی هستید به جایی بروید که محلی ها در آن غذا می خورند زیرا آنها بهترین مکان ها را می شناسند. گسترۀ Piyale Pasha مطمئنا مکان مناسبی برای یافتن چنان غذاخوری های است. رستوران دریایی Varoshiotis خلوت است و Militzis and the Monte Carlo مناظر دریایی بی نظیر و بشقاب های مزۀ عالی ارائه می دهد. این بهترین راه برای امتحان مجموعه ای از بشقاب های ترکی – قبرسی می باشد.
 
بیشتر اهالی لفکوشا ترک هستند و طبعاً کباب‌های خوشمزه‌ای دارند. همه‌جور رستورانی هم در آن قسمت شهر پیدا می‌شود، از کباب‌خانه‌های کوچک و غذاخوری‌های سنتی گرفته تا رستوران‌های شیک و مدرن. بیشتر کباب‌خانه‌ها عصرها تعطیل می‌کند و بخش قدیمی شهر، آن‌قدر سوت و کور می‌شود که دیگر حتی گشتن در خیابان‌هایش لطفی ندارد، چه برسد به پیدا کردن رستوران خوب!


بوقجالین
این رستوران را در خانه‌ی سابق یک ارمنی ثروتمند روبه‌راه کرده‌اند. رستوران بوقجالین یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر است و کیفیت بالایی هم دارد. انواع کباب و مزه در این رستوران سرو می‌شود و وقت شام، حیاط پُر دار و درختش همیشه شلوغ است. ظهرها برای ناهار، رستوران پر از مسافرانی‌ست که از بخش جنوبی شهر برای بازدید آمده‌اند؛ به‌خصوص که نزدیک  لدراپالاس هتل هم واقع شده: جایی که محل رفت و آمد بین دو نیمه‌ی شمالی و جنوبی شهر است.

سابور
می‌گویند سابور شیک‌ترین رستوران لفکوشاست، این رستوران کنار مسجد سلیمیه واقع شده و غذاهای ایتالیایی و اسپانیایی سرو می‌کند؛ داخلش با میزهای چوبی و مبلمان چرمی دکور شده و با چراغ‌های رنگی کم نور و عکس‌های مد روز تزیینش کرده‌اند. این رستوران تراس زیبایی دارد و چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها در آن موسیقی زنده اجرا می‌کنند.
در لارناکا هر جور رستورانی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود؛ از کباب‌خانه‌های کوچک و بی‌زرق و برق گرفته تا رستوران‌های دریایی شیک و مجلل. مخصوصاً کنار ساحل‌ها که بروید، رستوران‌های شلوغی صف کشیده‌اند که توریست هم زیاد تویشان پیدا می‌شود. هرچند که طبعاً باید رستورانی را انتخاب کنید که قبرسی بیشتر تویش باشد تا توریست.

 

 


قبرسی ها مطمئنا غذاهایشان را دوست دارند و گیرنه هم چنین وضعیتی دارد چرا که در سراسر آن منطقه رستوران وجود دارد. ولی هنگامی که می خواهید در گیرنه غذا بخورید، بهتر است از رستوران هایی که جاذب توریست ها هستند دوری کنید زیرا غذاهایشان شدیدا ساده بوده و چیزی بیشتر از استیک و چیپس نمی باشد! بنابراین برای اینکه بهترین غذای ترکی قبرسی را تجربه کنید بهتر است جایی غذا بخورید که محلی ها در آنجا غذا می خورند. رستورانهای انتخابی اهالی گیرنه در کل بسیار محدود می باشد ولی اکثرا کباب سیخی طعم دار شدۀ Turkish-food joints را انتخاب می کنند.

رستوران ها و غذا های  گیرنه
روبروی لنگرگاه، محل مخصوص توریست های گیرنه می باشد و اگرچه برای گردش های شب هنگام مناسب است اما رستوران ها و کافه هایش کمبود دارند. بنابراین رستوران Set Fish یکی از بهترین رستورانهاست که در Girne Limani واقع شده و آنجا می توانید کنار پنجره بنشینید و نظاره گر رفت و آمد قایق ها به بندرگاه باشید.

اگرچه رستوران های قابل توجه زیادی در مرکز شهر گیرنه وجود دارند اما معروفترین آنها یا در جهت شرق به سمت Catalkoy واقع شده اند و یا در جهت غرب به سمت Agios Georgios. بسیاری از این مراکز فقط برای شام سرویس دهی می کنند اما انواع مختلفی از بشقاب های مزه (mezedes) را ارائه می دهند که آنجا می توانید غذاهای محلی قبرسی و غذاهای مخصوص ترکی را امتحان کنید. همچنین بالاتر از گیرنه و در نزدیک بللاپایس محلی بر روی تپه ها بنا شده که بدلیل غذاهای خوبش معروف است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مسافرتی و آدرس teravel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 51581
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1